تبلیغات
وب سایت مجتبی خدادادی (استاد آیلتس) - روشهای بالا آوردن نمره آیلتس و تافل (5 به 7 آیلتس 60 به 100 تافل)

دانلود کتاب های منتخب

روشهای بالا آوردن نمره آیلتس و تافل (5 به 7 آیلتس 60 به 100 تافل)

معرفی کامل آزمون آیلتس IELTS منابع آموزشی آیلتس آموزش مهارت مکالمه ( Speaking ) آموزش مهارت درک مطلب ( Reading ) آموزش مهارت نوشتاری ( Writng ) لغات ضروری زبان انگلیسی گرامر زبان انگلیسی منابع آموزشی تافل



پایین بودن نمره زبان آموزان در آزمون های آیلتس یا تافل عوامل گوناگونی دارد که بسته به هر زبان آموز و سطحی که زبان آموزان در آن قرار دارند ناهمسان است. با اینهمه بسیاری از زبان آموزانی که به نمره متوسطی(5 تا 6 آیلتس/60 تا 80 تافل) رسیده اند و بدنبال بالا بردن نمره خود (7 آیلتس/100تافل) هستند میتوانند با دنبال کردن شیوه هایی مشخص در این راه موفق باشند.

در این نوشته کوشش میکنم به شناساندن معمول ترین عوامل پایین ماندن نمره زبان آموزان پرداخته و بنا به تجربه های تدریس در کلاس های خصوصی راه هایی برای بهبود آن ها پیشنهاد کنم.


1. ضعف و ناتوانی در به کار بردن ساختار های درست و بدون غلط گرامری

یکی از بزرگترین مشکلات زبان آموزان در سطح متوسط ناتوانی در به کار بردن ساختارهای گرامری درست و بدون غلط است. به این معنی که تقریبا در تمامی جمله هایی که زبان آموزان در بخش رایتینگ و اسپیکینگ میسازند دست کم یک خطای گرامری به چشم میخورد. این خطاها ریشه های گوناگونی دارد که از میان آن ها میتوان به کم بودن دانش دستوری، بی توجهی و نداشتن دسترسی به استاد برای گوشزد کردن خطاها و غیره اشاره کرد. برای رویارویی با این مشکل میتوان با بهره گیری از کتاب های مناسب دستور زبان و انجام تمرین های گرامری کتاب Focus on Vocabulary 1 and 2 به این مشکل پرداخت و آن را به شکل چشمگیری بهبود بخشید.

تمرین ها به این صورت هستند که 10 جمله در برابر زبان آموز قرار میگیرد که 8 جمله از میان آن ها با یک خطای دستوری در به کار بردن شکل درست فعل/اسم/صفت/قید و همانند اینها همراه است. زبان آموز باید با توجه به واژگان آموخته شده در هر فصل و توجه به فرم های به کار رفته شکل درست آن ها را حدس بزند.

2. ضعف و ناتوانی در به کار بردن ساختارهای حرفه ای زبان انگلیسی

منظور از ساختارهای حرفه ای زبان انگلیسی ساختارهایی است که زبان آموزان و استادهای دانش آموخته و با سطح بالاتر زبان انگلیسی معمولا آن ها را به کار میبرند. این ساختارها دربرگیرنده افعال دو بخشی، واژگان مربوط به فهرست لغات آکادمیک یا Academic Word List،  وارو به کار نبردن واژگان مربوط به مکالمه و نوشتاری، به کار بردن برخی اصطلاح ها و Idiom ها، به کار بردن چانک(chunk) ها یا تکه جمله های ثابت در اسپیکینگ و رایتینگ است. برای قوی شدن در به کار گیری از این ساختارها منابع مختلفی وجود دارد که کتاب Focus on Vocabulary 1 and 2 میتواند یکی از این منابع باشد. از دیگر منابع میتوان به نمونه رایتینگ ها و اسپیکینگ های حرفه ای که در برخی از کتاب ها برای نمره 8 یا 9 ارائه میشود همانند IELTS Writing Maximiser by Alireza Memarzadeh اشاره کرد. همچنین میتوانید از کتاب های Collocation که در بخش بعدی اشاره شده نیز استفاده کرد.

3. ضعف و ناتوانی در به کار بردن ترکیب های ثابت یا Collocation ها

به کار بردن ترکیب های ثابت یا Collocation ها که در واقع مجموعه واژگانی هستند که همیشه با هم در جمله ظاهر میشوند یکی از مشخصه های زبان آموزان حرفه ای و استاد های دانش آموخته و البته انگلیسی زبان هاست. هر چه به کار گیری درست از این ترکیب ها بیشتر باشد، زبان به کار رفته به زبان native یا بومی نزدیک تر خواهد بود. این ترکیب ها دربرگیرنده صفت ها، اسم ها، ترکیب ها و فعل هایی است که همواره با واژه مورد نظر به کار میروند. برای مثال در زیر نمونه ای از کالوکیشن ها برای واژه character آورده شده است که از آن میان میتوان به عبارت هایی همچون The main/central/leading character یا play a character یا character development اشاره کرد.

برای به دست آوردن منبع قابل اعتماد و به خوبی دسته بندی شده برای کالوکیشن ها میتوانید کتاب Collocation in Use Intermediate، کتاب Collocation in Use Advanced و کتاب های Focus on Vocabulary 1 and 2 را در برنامه کار خودداشته باشید. تمامی این کتاب ها بخش جداگانه ای برای آموزش کالوکیشن ها و تمرین هایی برای آن ها دارند. همچنین میتوانید از دیکشنری Longman Contemporary Dictionary بهره گرفته و بصورت جداگانه برای هر واژه Collocation آن را جستجو کنید. تصاویر زیر دقیقا به همین ترتیب بدست آمده اند.



نظرات

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.