وب سایت مجتبی خدادادی (استاد آیلتس در شیراز) - آموزش نوشتن نامه شکایت آیلتس جنرال

دانلود کتاب های منتخب

آموزش نوشتن نامه شکایت آیلتس جنرال

منابع آموزشی آیلتس آموزش مهارت نوشتاری ( Writng )



برای هر نوع نامه قوانین خاص خودش وجود دارد. اگزمینر هنگام تصحیح به ساختار نامه شما، گرامر، روان بودن و غلط املایی و به دایره لغات استفاده شده توجه می کند. در اینجا از هر کدام مثالی می آورم تا بهتر متوجه بشوید. کافی است این ساختارها را یاد گرفته و کلمات خود را در آن قرار دهید.

آشنایی با نامه شکایت(Complaint) در آیلتس جنرال

نامه ای است که از شما خواسته می شود در مورد خدماتی که دریافت کرده اید یا چیزی که خریده اید و ناراضی هستید توضیح بدهید و درخواست جبران آن خسارات را بکنید.

عبارت های آغازین در نوشتن نامه شکایت آیلتس جنرال

  • نامه را خطاب به شخص نوشته و اگر اسمش را نمی دانید از: Dear Sir/Madam, استفاده کنید. نامه را با جملات زیر آغاز کنید:

I am writing this letter in order to…

I am writing to express my dissatisfaction with…

I am writing this letter to complain about…

  • جزئیات خواسته شده را کاملا شرح دهید:
  • رویداد را کاملا شرح دهید
  • احساس تان را راجع به این مشکل بگویید
  • چه مشکلاتی برای شما بوجود آمده است
  • چه کاری برای رفع آن انجام داده اید
  • در مورد خواسته خود و اینکه آنها چه کاری باید انجام بدهند، بنویسید.
  • نامه خود را با جمله ای رسمی تمام کنید و نام و امضاء خود را در آخر بنویسید.

جملات پیشنهادی نوشتن نامه شکایت آیلتس جنرال

چند جمله برای هر پاراگراف به شما پیشنهاد می کنم، بهتر است ازین جملات برای بهبود ساختار نامه خود استفاده کنید.

پاراگراف اول نامه:

  • I am writing in regard to…
  • I am writing to express my concern about …
  • I am writing to complain about…
  • I would like to draw your attention to…
  • I would like to bring the matter of…
  • The reason I am writing to you is a problem with…

پاراگراف دوم:

  • “I was supposed to receive … Unfortunately, that never happened.”
  • “You can imagine how unhappy I was to discover …”
  • “I regret to inform you that your service was below my expectations.”
  • “When I tried to contact you by phone, no one could offer me any sensible answer.”
  • “I contacted your representative in …. Unfortunately, he denied me the service that I requested.

پاراگراف آخر:

“The ideal solution would be … “

  • “I hope you can settle this matter by (doing something)”
  • “I insist on getting a refund of …”
  • “Please look into this matter as soon as possible.”
  • “I believe this matter deserves your urgent attention.”

به پایان بردن نامه شکایت آیلتس جنرال

و در آخر اگر شخص را می شناسید از sincerely واگر نمی شناسید از  faithfully استفاده کنید و نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.

مثالی که در آغاز این نوشته آورده شد نمونه ای از نامه شکایت است.

نظرات

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

درباره سایت

استاد زبان انگلیسی در شیراز- استاد آیلتس در شیراز- استاد تافل در شیراز-تدریس خصوصی آیلتس در شیراز- استاد مکالمه در شیراز-مدرس آیلتس در شیراز-مدرس تافل در شیراز-بهترین کلاس آیلتس در شیراز- بهترین کلاس تافل در شیراز- تدریس خصوصی زبان در شیراز-تدریس خصوصی تافل در شیراز- دوره فشرده آیلتس در شیراز-بهترین استاد آیلتس در شیراز

بایگانی

نویسندگان

پیوندها

تصاویر برگزیده

شبکه های اجتماعی